Робота з батьками та громадськістю

  Взаємодія педагогів з родинами вихованців є одним із пріоритетних напрямків роботи закладу дошкільної освіти. З метою забезпечення гармонійного розвитку вихованців, забезпечення умов, що спонукають батьків до об'єднання зусиль із педагогами для досягнення позитивних результатів у питаннях розвитку, виховання та навчання дітей  заклад дошкільної освіти № 5        «Ладоньки» працює над створенням єдиного освітнього простору.

В умовах війни педагогічні працівники мають бути готовими та спроможними повноцінно надавати освітні, інформаційні, консультаційні послуги сім'ям, які виховують дітей раннього та дошкільного віку. Для цього надається перевага системам комунікації з дітьми, їхніми батьками, сім'ями, педагогами, що дають змогу встановити швидкий обмін інформацією, мобільність зворотного зв'язку.

Під час організації комунікації учасників освітнього процесу педагоги закладу намагаються:

  • сприяти організації комунікації дітей та їхніх батьків з іншими членами громади;
  • створювати безпечний соціально-освітній простір;
  • адаптувати освітній процес в умовах війни з урахуванням ситуацій, що склалися;
  • добирати форми та методи взаємодії між учасниками освітнього процесу відповідно до конкретної ситуації кожного;
  • володіти інформацією щодо ресурсного забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційної роботи;
  • володіти навичками організації та проведення онлайн-заходів;
  • налагоджувати комунікацію з учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через листування електронною поштою тощо.

Оскільки форма освіти дошкільників залежить від безпекової ситуації в кожному регіоні, комунікувати з учасниками освітнього процесу потрібно з урахуванням локації дітей: удома, у бомбосховищі, в умовах зовнішньої міграції, в умовах внутрішньої міграції, в ЗДО, з батьками, вихователями, опікунами, волонтерами тощо.

Під час організації комунікації з учасниками освітнього процесу ми орієнтуємось на реалізацію різних завдань, як-от:

  • забезпечувати необхідною інформацією сім'ї, які евакуйовані з небезпечних територій і можуть долучитися до освітнього процесу за місцем тимчасового проживання;
  • надавати інформацію щодо використання приватних освітніх платформ з безплатним доступом до освітніх послуг, щоб залучити дітей до освітнього процесу;
  • сприяти тимчасовому долученню дітей до освітнього процесу в ЗДО в зарубіжних країнах на період воєнних дій;
  • організовувати індивідуальні консультації з фахівцями (практичними психологами, психотерапевтами, медичними працівниками, юристами тощо), щоб підтримати дітей та їхніх батьків у кризовому стані — в умовах евакуації, під час перебування в бомбосховищах, у медичних закладах, прихистках, притулках, при перетинанні кордону тощо.

Для того щоб забезпечити ефективність комунікації з батьками, вихователями й усіма, хто задіяний в освітньому процесі, ми обираємо оптимальні канали комунікації для кожного конкретного завдання. У складних умовах у пригоді стануть сервіси й інструменти комунікації в онлайн-режимі.

Підвищити ефективність комунікації учасників освітнього процесу дають змогу:

  • завдання й рекомендації для батьків щодо роботи з дітьми відповідно до їхнього віку, розміщені на сайті ЗДО;
  • групи в месенджерах Viber, WhatsApp з батьками, вихователями, практичними психологами тощо;
  • електронні платформи Zoom, GoogleMeet, Google Classroom, Microsoft Teams тощо.

Основні завдання просвітницької взаємодії з батьками:

  • розкривати важливість ролі матері й батька (об'єднання їхніх зусиль) у вихованні дитини раннього віку;
  • ознайомлювати батьків з ефективними методами та прийомами розвитку, виховання та навчання дітей дошкільного віку;
  • формувати в батьків віру в можливості дитини;
  • переорієнтовувати батьків з дорослої на дитячу модель буття дитини дошкільного віку в сім'ї;
  • розвивати упевненість у собі, уміння враховувати свої здібності, довіряти власному життєвому досвіду, своїм життєвим враженням та відчуттям;
  • роз'яснювати батькам необхідність формування компетентної особистості дитини, починаючи з раннього віку;
  • створювати в сім'ї та дошкільному навчальному закладі сприятливі умови для формування компетентності дитини дошкільного віку;
  • ознайомлювати з базовими якостями особистості, показниками їх сформованості в дитини дошкільного віку;
  • актуалізувати важливість створення в сім'ї життєвого простору, що сприятиме розвитку дитини в спокійному природному темпі.


Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати